Francois Truffaut

Opere

Filmography of the director: 
Anno di produzione: 
1983
Titolo Opera: 
Finalmente domenica!
Anno di produzione: 
1981
Titolo Opera: 
La signora della porta accanto
Anno di produzione: 
1980
Titolo Opera: 
L'ultimo metrò
Anno di produzione: 
1979
Titolo Opera: 
L'amore fugge
Anno di produzione: 
1977
Titolo Opera: 
L'uomo che amava le donne
Anno di produzione: 
1973
Titolo Opera: 
Effetto notte
Anno di produzione: 
1971
Titolo Opera: 
Le due inglesi
Anno di produzione: 
1969
Titolo Opera: 
La mia droga si chiama Julie
Anno di produzione: 
1968
Titolo Opera: 
Baci rubati
Anno di produzione: 
1966
Titolo Opera: 
Fahrenheit 451
Anno di produzione: 
1964
Titolo Opera: 
La calda amante
Anno di produzione: 
1962
Titolo Opera: 
Jules e Jim
Anno di produzione: 
1960
Titolo Opera: 
Tirate sul pianista
Anno di produzione: 
1959
Titolo Opera: 
I 400 colpi

Francois Truffaut

Type: 
Born in Paris on 6 February 1932. His mother Janine is a single mother and marries Roland Truffaut who agrees to adopt the child. He receives his passion for books and music from his grandmother, with whom he lives up to eight years. From eight years onwards it is possessed by Cinema. He attended Cinemateque, met Andre’ Bazin, a famous film historian, who protected him as a friend and guardian. He also helps him when Truffaut escapes from the army in the early 1950s and manages to get him into the editorial office of the Cahiers du cinema. In 1955 Truffaut makes his first short film and in 1959 the first long-feature film , The 400 blows, which among other prizes received an Oscar nomination for the best original screenplay. In the sixties he made at least three masterpieces, Jules et Jim, Farenheit 451 and The Bride Wore Black. He also follows the character of Antoine Doinel played by Leaud in two other films, Stolen Kisses and Bed and Board. Day for Night released in France in 1973 was nominated for two Oscars, best director and best original screenplay, two years later. Two other films of great importance in the second half of the seventies are The Story of Adele H and The Man Who Loved Women. In The Green Room, besides directing, he also plays the leading role for the second and last time (he was in fact the director portrayed in Day by Night). He concludes his career with two memorable films, The Woman Next Door and Confidentially Yours, both played by Fanny Ardant, his last companion.

Partner

Organizzatori

Con il contributo di

In Collaborazione con