Amos Gitai

Opere

Filmography of the director: 
Anno di produzione: 
2015
Titolo Opera: 
Rabin, the last days
Anno di produzione: 
2014
Titolo Opera: 
Tsili
Anno di produzione: 
2011
Titolo Opera: 
Ana Arabia
Anno di produzione: 
2010
Titolo Opera: 
Roses a credit
Anno di produzione: 
2009
Titolo Opera: 
Carmel
Anno di produzione: 
2008
Titolo Opera: 
Plus tard
Anno di produzione: 
2007
Titolo Opera: 
Disimpegno
Anno di produzione: 
2005
Titolo Opera: 
Free zone
Anno di produzione: 
2004
Titolo Opera: 
Promised land
Anno di produzione: 
2003
Titolo Opera: 
Alila
Anno di produzione: 
2002
Titolo Opera: 
Kedma – Verso Oriente
Anno di produzione: 
2001
Titolo Opera: 
Eden
Anno di produzione: 
2000
Titolo Opera: 
Kippur
Anno di produzione: 
1999
Titolo Opera: 
Kadosh
Anno di produzione: 
1998
Titolo Opera: 
Giorno per giorno
Anno di produzione: 
1995
Titolo Opera: 
L’inventario
Anno di produzione: 
1992
Titolo Opera: 
Golem lo spirito dell’esilio
Anno di produzione: 
1990
Titolo Opera: 
Naissance d’un Golem
Anno di produzione: 
1989
Titolo Opera: 
Berlin Jerusalem
Anno di produzione: 
1988
Titolo Opera: 
Brand New Day (Musicale)
Anno di produzione: 
1986
Titolo Opera: 
Esther
Anno di produzione: 
1982
Titolo Opera: 
Yomah Sadek
Tipo Opera: 
Documentario
Anno di produzione: 
1981
Titolo Opera: 
American mythologies
Tipo Opera: 
Documentario
Anno di produzione: 
1980
Titolo Opera: 
In search of Identity
Anno di produzione: 
1979
Titolo Opera: 
Cultural celebrities
Tipo Opera: 
Documentario
Anno di produzione: 
1978
Titolo Opera: 
Architectura
Tipo Opera: 
Cortometraggio
Anno di produzione: 
1977
Titolo Opera: 
Political Myths
Tipo Opera: 
Cortometraggio
Anno di produzione: 
1976
Titolo Opera: 
Charisma
Tipo Opera: 
Cortometraggio
Anno di produzione: 
1974
Titolo Opera: 
Ahare
Tipo Opera: 
Cortometraggio

Amos Gitai

Type: 
He was born in Haifa on October 11th 1950. His father was German, an architect of the Bauhaus art movement who had moved to Palestine in 1934 escaping from the Nazism. His mother was a Palestinian with Russian parents. Amos was a reservist during the Kippur War in 1973 (this would be the subject of one of his films later on) and he survived after a helicopter crash. While flying on his helicopter he made his first shootings using a Super 8 camera. He started to work for the Israeli State Television but when he gave his critical and political opinion – for example in the documentary Casa (House) in 1977 - his work was censored. That documentary was about some suspect transfers of ownership of an Arabian house in Jerusalem. In 1982 also Diario di guerra started some dispute because the subject was the Israeli campaign in Lebanon. Due to these restrictions of freedom, Amos decided to move to Berkeley in the USA where he finished the studies he had interrupted in Haifa. After his graduation in 1986 he moved to Paris. In the meanwhile he started his partially autobiographical trilogy about emigrants and exile: Esther, Berlin Jerusalem and Golem. These are also his first fiction films, but during his whole career Gitai alternated documentaries to films. Among these there is also a music film about the Eurythmics during their tour in Japan, Brand New Day. Homesickness appeared, though, especially because his home country represented a source of culture. While travelling around the world, Amos has been appreciated as a great filmmaker, awarded everywhere while in Israel critics have never been lenient. His wife Rivka and his children Ben and Keren lived in France, in Paris. In 1995 he started making fiction films also in Israel. The new trilogy, which was completed in 1999, included Devarim (The inventory) shot in Tel Aviv; Yom Yom (Day by day) about Haifa and Kadosh about Jerusalem. His films have been continuously shown in Venice and in Cannes, both in the contest and not, and a constant appreciation by the critics is always present, with no doubts. In 2000 he made the autobiographical Kippur about the time when he was a soldier. Other important films are Eden of 2001 and Kedma of 2002. So far his filmography counts about sixty works, short films, documentaries and full-length films included.

Partner

Organizzatori

Con il contributo di

In Collaborazione con